Vad är Marknadsföring?

för dom som inte vet hur marknadsföring fungerar.
vad marknadsföring är. Här kommer förklaringar:

Du är kille och ser en snygg tjej på en fest. Du går fram till henne och
säger: "Jag är fantastisk i sängen".
-Det är direkt marknadsföring.

Du är på fest med massa kompisar och ser en snygg tjej. En av
dina kompisar går fram till henne, pekar på dig och säger: "Han är
fantastisk i sängen".
-Det är annonsering.

Du ser en snygg tjej på ett party. Du går fram till henne, får
hennes telefonnummer. Nästa dag ringer du och säger: " Hej, jag är
fantastisk
i sängen".
-Det är telefonförsäljning.

Du ser en tjej på en fest. Du slätar till kavajen och går fram till
henne,
häller upp en drink åt henne. Frågar: "Får jag?" Lutar dig fram, låter
din
bula nudda hennes lår, rättar till hennes hår och säger: "Bara så du vet,
jag är fantastisk i sängen".
-Det är PR (Public Relations).

Du är på en fest, ser en snygg tjej. Hon kommer fram till dig och säger:
"Jag har hört att du är fantastisk i sängen."
-Det är tecken på ett starkt varumärke. (Brand Recognition)

Du är på en fest och ser en snygg tjej.Hon gillar dig men du övertygar
henne att gå hem med din kompis istället.
-Det är representation.

Din kompis kan inte tillfredsställa henne så han ringer dig.
-Det är teknisk support.

En tjej kommer in på en fest. Hon blickar ut över rummet. Inser att hon
vill ha alla killar, så hon ställer sig på bordet och skriker:
"Jag är fantastisk i sängen!!!"

-Det är spam.



Hitta den här texten o tyckten den va kul=D va tycker ni?

Hit me with a Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Du glömmer väl inte----->
RSS 2.0